Khamis, 25 Oktober 2012

Palestin, Syira Dan Myammar Teruskan BerJihad




Salam Perjuangan. Alhamdulillah masih diberi peluang untuk mengucapkan syukur  kepada tuan empunya alam dan menikmati kehidupan dunia yang serba mencabar keimanan. Tanpa taufik dan inayahNya nescaya manusia itu akan terus terleka dibuai dengan kenikmatan dunia dan pengaruh Syaitan Laknatullah.

Kesempatan menyambut Hari Raya Aidil Adha 1433H kali ini cukup berbeza, apatah lagi beraya di perantauan sekali sekala teringat kampung halaman ketika terdengar laungan takbir raya berkumandang. Jika mahu dibandingkan dengan pengorbanan Nabi Ibrahim a.s untuk mengorbankan anaknya Nabi Ismail a.s atas perintah Allah swt  amatlah jauh sekali, kisah inilah yang menjadi kesinambungan untuk menuntut semua orang islam yang berkemampuan untuk menjalankan ibadah korban sempena Aidil Adha.


















Pengorbanan yang dituntut oleh Allah swt ini akan dibalas kelak dengan syurgaNya dan yang pastinya usaha ini harus diiringi dengan keikhlasan serta ketaqwaan kepadaNya. Dalam kesibukkan orang islam menyambut Aidil Adha ,saudara2 seagama kita juga turut sibuk berperang dan berjuang menentang kezaliman antaranya yang berlaku ketika ini di Syria, Myammar dan Palestin. Saban hari mereka sering terbau dengan darah dan bangkai apabila ramai dikalangan mereka  yang dibunuh, ditembak, dibakar, disembelih, dirogol, dihalau, diseksa  dan pelbagai lagi bentuk kezaliman yang dikenakan keatas mereka oleh puak2 Kafir. Beribu2 orang islam dikhabarkan terbunuh dan kehilangan tempat tinggal dibumi sendiri.


















Ketika dulu mereka tidak merasai suasana saudara2 seagama berjuang di Palestin, Iraq, afganistan, Selatan Thailand dan Filipina. Tetapi sekarang mereka turut merasai keperitan dan pengorbanan pejuang2 islam untuk  mempertahankan Negara dan agama. Orang islam harus terus bersiap siaga untuk berjuang kerana bila2 masa musuh akan mengambil peluang menyerang, Malaysia pun tidak ketinggalan untuk diserang jadi persediaan harus dibuat bermula sekarang.  



Sedih hati bila terkenangkan keadaan saudara2 yang telah pergi, kanak2 dan kaum wanita khususnya menjadi mangsa serangan yang tidak berperi kemanusiaan. Pemimpin2  dunia terus mendiamkan diri tanpa memikirkan nasib yang akan terus menimpa rakyatnya, apa yang dikesali pemimpin2 islam terus tertunduk diam untuk tidak membela masa depan saudara seagamanya. ‘Ya Allah Selamatkan saudara2ku yang sedang berjuang Syria, Myammar dan Palestin’. Kami hanya mampu berdoa dan menyumbang derma yang terlalu sedikit, ingatlah biarpun bermandi darah dan keringat usaha saudara2 untuk mendaulatkan syiar islam akan dibayar diakhirat kelak. Bangkitlah wahai semua Pemuda islam tinggalkan maksiat tingkatkan taqwa.





Tiada ulasan:

Catat Komen